lauantai 20. joulukuuta 2014

Testing testing: Cattier ja Lilly's

Olen nyt päässyt vihdoin kokeilemaan tuotteita, joita sain Ekosopin bloggareille suunnatusta asiakasillasta. 

Ensimmäiseksi kokeiluun pääsivät Cattierin kasvojen hoitotuotteet. Cattier on perustettu vuonna 1968, jolloin Pierre Cattier perusti yrityksen ja aloitti uransa kehittämällä savesta kosmetiikkatuotteita. Nykyään brändin alla on laaja valikoima COSMEBIO-sertifioituja ihonhoito-, hygienia- ja kauneustuotteita, joissa yhdistyvät luonnonmukaisuus, innovaatio, korkealuokkaiset raaka-aineet sekä hyvä hinta. Useita arvostettuja kansainvälisiä palkintoja niittänyt sarja perustuu hellävaraisiin, tehokkaisiin ja innovatiivisiin koko perheen tuotteisiin.

Tuotteet olivat pakattu pieneen pussukkaan (pieni miinus muovisesta turhakkeesta. toisaalta pussukkaa voi hyödyntää esimerkiksi käyttämällä sitä vaikka salikassissa pienikokoisten shampoiden tms säilytykseen. itelle näitä pussukoita on kertynyt riittämiin, joten voisitte vinkata minulle jonkin kivan käyttökohteen?) ja tuotteiden ulkoasu on mielestäni raikas, ehkä vähän kliininen. Ehkä halutaan luoda mielikuva tehokkaasta tuotteesta. 
Pussukka sisälsi kasvoveden, naamion ja kasvoemulsion. 



Kasvoveden "cleansing micellar solution" tuoksu oli ihana ja raikas, pidin todella paljon tuotteesta. Kasvovesi oli todella kevyen tuntuinen ja sen luvataan poistavan huuli- ja silmämeikki. Silmämeikkiä en valitettavasti ole nyt käyttänyt, joten en osaa sanoa arviota tuohon. Kasvovesi sisältää ruusua ja aloe veraa, alkoholia 0%. Olen nyt käyttänyt kasvovettä kahden viikon ajan aamuin illoin ja olen ollut tyytyväinen. Iho tuntuu raikkaalta käytön jälkeen.
Tämän tuotteen voisin ottaa käyttööni tuoksun ja koostumuksen sekä luomu-ominaisuuden vuoksi. 
Minulle termi "misellaarivesi" oli uusi, oletko sinä kuullut aiemmin?



Kasvoemulsio "moisturing day care" on todella kevyt ja tarkoitettu normaalille iholle. Tuoksu on puhdas, raikas, mutta odotin erilaista tuoksua, sillä tuote sisältää kookosvoita sekä kurpitsan siemeniä. Karkkipäivä-blogissa tuoksu kuvaillaan lääkeyrttimäiseksi ja se taitaa olla lähinnä kuvausta. Olen käyttänyt emulsiota kahden viikon ajan aamuin illoin ja olen todennut sen olevan minulle liian kevyt, sillä kasvojen iho kiristää emulsion levittämisen jälkeen. Ei auta, vaikka laittaisin reilummalla kädellä.



Kasvonaamio "clay mask" sisältää punaista savea sekä aloe veraa. Olen käyttänyt kerran naamiota, mutta en osaa sanoa, miksi juuri tämä tuote olisi parempi/huonompi kuin muut. Plussaa miellyttävästä koostumuksesta ja luomutuotteesta, miinusta ei mitään. Tuoksu neutraali. 



Olen ottanut käyttööni kaksi viikkoa sitten Lilly'sin ekologisen käsitiskinpesuaineen. Ulkoasu on hauska ja raikas, hieman vintage-tyylinen. Harmillisesti tämä ei ole vastannut odotuksia, sillä minusta tiskeihin jäi pienoinen rasvan tuntu. Purkissa luvataan tuotteen olevan riittoisa, mutta ei tämä kyllä Fairya päihitä. Tiskeihin jää harmillisesti rasvainen pinta. Purkin ulkoasusta ja tuotteen ekologisuudesta plussaa, miinusta pesutuloksesta. 



Noista sertifikaateista, joita annetaan eko-kosmetiikalle, voisi kirjoittaa ainakin kaksi jollei kolmekin postausta, sillä ne ovat aikamoinen viidakko. 



Olisi mielenkiintoista myös päästä selvyyteen, mitkä kaikki firmat harjoittavat tuotteiden viherpesua. Ja tästä aasinsiltana; mitkä kaikki firmat sinivalkoistavat tuotteensa?

1 kommentti:

  1. Mulla myös tuo Cattier testaus takana ihan just - ja sanotaanko että 1) Ärsytti tuo muovinen pussi (miinustaa paljon ekologisuuspisteitä) 2) Yllätyin liian rajusta tuoksusta - juurikin lääkeyrttimäinen -ei ollenkaan mun makuun (harmi) 3) Ehkä tärkein. Huomattavasti parempi lopputulos jo muutaman päivän käytön jälkeen kuin "kavereillaan" joita samaisesta goodeibagistä löytyi. Eli jos tuoksuun tottuisi, niin tämä olisi kyllä valintani näistä 2:sta joita oon nyt testannut. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3